Звіт про діяльність комунального закладу Сумський Палац дітей та юнацтва у 2021-2022 н.р.
Документи
Завантажити документ “2021-2022 н.р.”
Звіт_про_діяльність_комунального_закладу_Сумськии_Палац_дітеи_та
Протокол No 3 від 31.08.2022 р.
Протягом 2021-2022 н.р. у Палаці працювало 215 гуртків, секцій, студій, 8 клубних об’єднань із загальним охопленням 4588 дітей та учнівської молоді.
Згідно із Законом України «Про позашкільну освіту» робота проводилася за художньо-естетичним, соціально-реабілітаційним, туристсько-краєзнавчим, фізкультурно-спортивним, науково-технічним, гуманітарним та військово-патріотичним напрямами. Освітній процес реалізовувався за 59 навчальними програмами. Перелік навчальних програм, за якими працюють педагоги, затверджено педагогічною радою Сумського Палацу дітей та юнацтва, протокол No 3 від 03.09.2021р.
У 2021-2022 н.р. завершився термін роботи над науково-методичною проблемою «Модернізація освітньої діяльності закладу позашкільної освіти для задоволення потреб вихованців у самовизначенні і творчій самореалізації». У зв’язку з введенням війського стану, робота над узагальненням та підведення підсумків була подовжена до грудня 2022 р.
Продовжено методичний супровід з підвищення професійної компетентності педагогів Палацу шляхом участі у методичних конкурсах. Зокрема, за навчальний рік Завідуюча відділам художньо-естетичного виховання та керівник народного театру юних «Шпаківня» Загоняйок С.О. є учасницею ІІ етапу Всеукраїнського конкурсу педагогічної майстерності «Джерело творчості». Методист Андросова В.І. є членом журі вищезазначеного заходу.
У 2021-2022 н.р. Палац дітей та юнацтва спільно з ГО «Ліцей» стали учасниками проєкту «РАЗОМ 4.5.0.», що реалізувався ініціативною групою Сумської територіальної громади в рамках всеукраїнського проєкту, спрямованого на зміцнення стійкості громад шляхом соціально-економічної підтримки ветеранів, що фінансується Європейським Союзом та впроваджується Міжнародною організацією з міграції. Також педагоги Палацу стали учасниками Всеукраїнської online програми з психологічної підтримки вчителів та учнів «Creative Camp: Ми з України!», в рамках якої було організавано та проведено майстер класи для дітей нашої країни.
Сумський Палац дітей та юнацтва спільно з управлінням освіти і науки Сумської міської ради стали організаторами міських етапів Всеукраїнського фестивалю-конкурсу «Чисті роси» в номінаціях «Співограй», «Магія танцю», «Маски Мельпомени», «За нашу свободу». У номінації «Маски Мельпомени»
взяли участь 6 учасників; «Співограй» – 21 учасник, «За нашу свободу», номінація «Образотворче мистецтво» – 133 учасника, номінація «Поезія» – 55. Своєчасно проведено конкурс, підготовлена вся необхідна документація за результатами роботи журі. На сьогодні відбувся обласний етап конкурсу у номінації «Маски Мельпомени», У заході взяли участь 283 вихованці театральних колективів закладів загальної середньої, позашкільної освіти Сумської області. Зразковий дитячий музичний театр «Дзвіночок» Сумського Палацу дітей та юанцтва з уривком з музичної казки «Всі миші люблять сир», за мотивами п’єси Д. Урбана стали переможцями у номінації «Музичний театр». Вихованці народного театру юних «Шпаківня» отримали 2 місце з уривком вистави «Червоні вітрила».
Також у минулому навчальному році Палац став базою для проведення нагородження переможців 2 етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад.
Підвищення кваліфікації та атестація є забезпеченням високого методичного й професійного рівня діяльності педагогів. Спільно з адміністрацією та заввідділами проаналізовано питання підвищення кваліфікації педагогами Палацу, скориговано план підвищення кваліфікації на 2023, замовлення на 2022 роки. У зв’язку із оголошеним карантином та введенням війського стану у країні, курси підвищення кваліфікації дистанційно. З метою ознайомлення педагогів з умовами реєстрації, особливостями навчання, вимогами до екзаменаційних робіт були проведені онлайн-наради, консультації на платформі ZOOM.
У 2021-2022 н.р. атестувалося 12 педагогічних працівників. Протягом навчального року вивчалася система роботи педагогів. За результатами атестації 8 педагогів атестовані на відповідність посаді та категоріям/розрядам та 4 – підвищили свою категорію (2 – встановлено кваліфікаційну категорію «спеціаліст першої категорії»; 2 – встановлено 12 тарифний розряд). Організація атестаційного процесу в Палаці дітей та юнацтва у 2021-2021 навчальному році відбувалася за такими напрямами: інформаційні заходи; методичні заходи; діагностичні заходи; аналітична діяльність. Своєчасно проведено творчі звіти, під час якіх педагоги Палацу дітей та юнацтва ознайомилися кращим педагогічним досвідом.
Створенню умов для самореалізації підлітків та учнівської молоді, виявленню та підтримки творчих ініціатив вихованців, формування у них соціальної активності, відповідальності у процесі громадської діяльності та активного залучення до участі у житті свого колективу сприяла робота дитячого самоврядування, до складу якого входило 21 гуртківець віком від 11 до 16 років. Планові завдання Ради гуртківців Палацу дітей та юнацтва успішно реалізували 4 ініціативні групи з навчально-пізнавального,
спортивно-оздоровчого, інформаційного та культурно-дозвіллєвого напряму діяльності дитячого самоврядування.
З метою розвитку організаторських здібностей, творчої самореалізації, вихованці-лідери дитячого самоврядування Палацу дітей та юнацтва залучаються до участі у масових заходах та справах. Зокрема: участь у заключному етапі фестивалю ініціатив дитячого самоврядування спрямовних на розвиток місцевих громад, на якому відбулася презентація онлайн-проєкту «Простір втілення мрій»; в обласній акції волонтерських ініціатив учнівської молоді «Добрий вчинок», за підсумками якої було створено відеоролик «Друг з притулку». З нагоди відзначення Дня Європи на території Сумської міської громади у 2022 році було організовано і проведено творчі проєкти: виставка малюнків «Наша вдячність за підтримку України», оформлення фотоколажів зі світлинами дітей в європейських містах.
Робота з лідерами дитячих організацій (старша ланка) відбувалася шляхом засідання координаційної ради старшокласників 9-11 класів (щомісяця) та організації та проведення масових заходів (конкурсів, тренінгів, інтерактивних зустрічей). Слід зазначити, що заплановані міський конкурс «Кращий лідер року», що був спланований на лютий-березень перенесено на травень-червень та відбудеться спільно з управлінням освіти і науки Сумської міської ради та за фінансової підтримки Британської ради.
Педагоги відділу декоративно-прикладної творчості творчо співпрацювали з Сумською міською центральною бібліотекою ім. Т.Шевченка, Сумською обласною універсальною науковою бібліотекою, Сумським обласномим художнім музеєм ім. Н. Онацького, конгрес-центром СумДУ, на базі яких були проведені виставки творчих робіт зразкової майстерні художнього ткацтва та текстилю «Тексильні фантазії», спільна виставка зразкових колективів художнього ткацтва та художньої кераміки «Руками створена краса», персональні виставки педагогів Бабенко Н.В. та Гаранжі А.В., виставка дитячих робіт «Світло різдвяної зірки». Плідним був обмін досвідом з педагогами СДХШ ім. М.Лисенко та закладами позашкільної освіти. Народний колектив майстерня вишивки та бісероплетіння спільно з медіа-хабом «Аніматорія» зняли мультфільм до різдвяних свят, який був представлений на відкритті виставки «Світло різдвяної зірки».
Важливою подією цього навчального року стало 45-річчя Народного музею історії альпінізму. Через воєнний стан ця подія висвітлювалася дистанційно на сторінках у Facebook. Завідуючою відділом Паненко В.А. підготовлено та висвітлено на сторінках в Facebook історична інформація щодо діяльності клубу «Абалаковець» та становлення Народного музею
історії альпінізму. Народний музей історії альпінізму презентували на семінарі директорів закладів освіти міста Суми, міському семінарі для педагогів закладів позашкільної освіти, які проходили на базі КЗ СПДЮ (Паненко В.А., Андросова В.І.). Взяли участь в міському етапі Всеукраїнського огляду музеїв при закладах освіти Сумської міської територіальної громади у 2021-2022 навчальному році. Проведені одноденні походи, педагог Андросова В.І., присвячені 300-річчю Г. Сковороди та Дню визволення України від нацистських окупантів. Педагогом Моргун В.П. проведено дводенний похід, з метою вивчення історії населених пунктів та зустрічі з ветераном Сумського альпінізму Радько Б.Ф. В період 2021-2022 року було проведено ремонт та модернізацію тренажерного зала при КЗ СПДЮ. Придбано та встановлено інтерактивний тренажер 12Climb, що дає можливість тренуватися дітям від 6 років, а також придбано та змонтовано 92 нові зачіпки та три рельєфи. На даний час зал має близько 85 м.кв. лазільної площі, що відповідає нормам для болдерінгових залів ( 75 м.кв.). Також була проведена модернізація трас на тренажері в парку ім. І. Кожедуба. Придбані страхувальні системи в кількості 20 шт.( допомога випускників клубу).
Важливим досягненням стало поширення досвіду роботи шляхом публікацій у фахових журналах, газетах, збірниках праць в рамках всеукраїнських та міжнародних конференцій. Протягом 2021-2022 н.р. опубліковано 11 статей, тез у педагогічних виданнях різного рівня.
Слід зазначити, що рік був важкий щодо вибору та організації форм навчання. Так, перше півріччя педагоги працювали з вихованцями очно, початок другого півріччя – молодша ланка – очно, середня, старша – дистанційно. З 24 лютого 2022 р. комунальний заклад Сумський Палац дітей та юнацтва призупинив освітній роцес, з 21.03.22 р. – розпочав за дистанційною формою, а згодом – за змішаною, що передбачало очне, синхронне та асинхронне навчання. Під час занять обов’язковою умовою було присутність батьків. В разі оголошення повітряної тривоги вихованці з батьками переходили в укриття.
Основна частина освітнього процесу відбувалася в синхронному форматі за допомогою ресурсів Zoom та Google Meet. Культорганізаторами Центру «Дозвілля» систематично проведилися ігрохвилинки у відділах Палацу із загальним охопленням 4247 дітей. Також в даному форматі відбувалися зустрічі з практичним психологом, які на сьогодні є вкрай важливими та необхідними.
Педагоги Палацу протягом навчального року поширювали власний досвід через участь у конференціях та семінарах різного рівня (понад 10).
Асинхронна взаємодія відбувалася через ресурси Strava, LearningApps, Youtube, Kahoot, Mentimemter, Google classroom, LogicLike, «Розвиток дитини», «Всеукраїнська школа онлайн», «Всеосвіта», освітнього онлайн- порталу для вчителів «На Урок», групи у Fasebook, Viber. За допомогою зазначених ресурсів, педагоги надавали завдання для самостійного опрацювання, перевіряли виконані роботи, надавали групові та індивідуальні консультації.
Педагогами організаційно-масового відділу було створено 5 «Дозвілинок» («День захисника і захисниці України», «Щедра осінь», «Святковий листопад», «Посмішинка», «Планета Земля – твоя і моя»), які набрали 1434 переглядів.
Матеріали Центру «Дозвілля» було розміщено на YouTube-каналі. Так, малі ігрові форми (13 руханок та різноманітних онлайн ігор) набрали 12093 переглядів. Тематичні заняття Центру ігрової підтримки «Ладушки» «Маленькі помічники», «Птахи повертаються», «Великдень в родині» отримали 13620 переглядів.
Загалом за навчальний рік різними формами масових заходів було охоплено 22463 дітей. Очними масовими заходами – 2547 дітей та учнівської молоді, з них 1200 школярів міста та 1347 гуртківців ПДЮ.
Відділами Палацу проводилася відеозйомка занять, підготовка випусків «Ігродозвілинки», створення інтерактивних вправ, вікторин «Туристські Карпати», слайд-шоу «Найвищі гори Українських Карпат», методичних розробок «Ферзеві закінчення», «Слонові закінчення», робота над матеріалами з музею Бауерса (Каліфорнія) про Британські альпіністські експедиції тощо.
Важливим аспектом роботи залишалася виховна робота. Вихованці гуртка «Кіокушинкай карате» стали учасниками Всеукраїнського фізкультурного online-челенджу «ДО ПЕРЕМОГИ!»; гуртка «Спортивний туризм» брали участь у змаганнях зі спортивного орієнтування «Весняний парк-тур» у форматі онлайн Інтернет-Трейл-орієнтування та у Всеукраїнських дистанційних змаганнях з в’язання вузлів. Організовано та проведено командний квест «Ми разом!», присвячений Дню позашкільника області, «Козацькі розваги», присвячені Дню захисника та захисниці України. Протягом квітня у Палаці відбувалася підготовка до Всеукраїнських дистанційних змагань з прикладного орієнтування та топографії.
Вихованці дитячого музичного театру «Дзвіночок» організували в колективі відео-флешмоб «Все буде Україна!» (пісня «Ой, у лузі, червона калина») і розмістили в соціальних мережах Фейсбук та Інстаграм. Також підготовлено художній номер «Діти Сумщини», в рамках марафону митців
Сумщини «Голос нескорених». Педагог Велітченко М.В. з піснею «Україна –це ти» стала учасницею благодійної акції в МЦ «Романтика» – «Доброго вечора, ми з Сумщини». віртуальний «Сонячний квест» для школярів міста та відкрита міська акція до Міжнародного Дня захисту дітей «Ми творимо майбутнє»
Вихованці відділу декоративно-прикладної творчості взяли участь в обласному конкурсі творчо обдарованих дітей та підлітків «Чарівні барви Сумщини», онлайн-виставці дитячих малюнків «Україна –мирна країна».
Аналіз стану та результативності діяльності комунального закладу Сумський Палац дітей та юнацтва за 2021-2022 н.р. дозволяє зробити висновок, що дана робота у Палаці є цілісною, систематичною, заснованою на досягненнях науки та передового педагогічного досвіду, спрямована на всебічне підвищення кваліфікації та професійної майстерності кожного педагога. Про що свідчать:
- підвищення кваліфікаційного рівня педагогів Палацу;
- удосконалення змісту, форм і методів методичної роботи з педагогічними кадрами, у тому числі в умовах карантину та воєнного стану;
- зростання рівня впровадження інноваційних технологій педагогами закладу;
- публікаціїматеріалівпедагогіввперіодичнихфаховихвиданнях.
Незважаючи на певні досягнення, мають місце питання, що потребують посиленої уваги, а саме:
- мотивація участі педагогів у професійних конкурсах різних рівнів;
- підвищення іміджу Палацу дітей та юнацтва,
- вдосконалення системи впровадження інноваційних технологій;
- організація освітньої діяльності із застосуванням ресурсів для дистанційного навчання.
З огляду на зазначене, актуальними питаннями нового навчального року є:
- підвищення рівня професійної компетентності педагогів в умовах дистанційного навчання;
- максимальне використання матеріально-технічної бази, кадрових ресурсів для навчання, виховання та розвитку дітей та учнівської молоді;
- організація інформаційно-просвітницької діяльності.
Слід зазначити, що за умови організації освітнього процесу у 2022-2023 н.р. за дистанційною формою навчання, задля забезпеченя якісного результати важливим для закладу є наявність доступу до швидкісної мережі Інтернет.