Звіт про діяльність комунального закладу Сумський Палац дітей та юнацтва у 2023-2024 н.р.

Завантажити документ Аналіз діяльності КЗ Сумський Палац дітей та юнацтва за 2023/2024 н.р.

 

Аналіз діяльності КЗ Сумський Палац дітей та юнацтва за 2023/2024 н.р.

 

Протягом 2023/2024 н.р. у Сумському Палаці дітей та юнацтва працювало 196 гуртків, секцій, студій, 8 клубних об’єднань із загальним охопленням 3300 дітей та учнівської молоді.

Згідно із Законом України «Про позашкільну освіту» робота проводилася за художньо-естетичним, соціально-реабілітаційним, туристсько-краєзнавчим, фізкультурно-спортивним, науково-технічним, гуманітарним та військово- патріотичним напрямами.

Відповідно до наказу Сумського Палацу дітей та юнацтва № 65 від 01.09.23 р. «Про організацію освітнього процесу у 2023/2024 н.р.» освітній процес у закладі відбувався у змішаному форматі.

У продовж року методичну роботу закладу було закцентовано на питанні програмно-методичного забезпечення освітнього процесу в гуртках та об’єднаннях. Освітній процес організовано відповідно до навчальних планів та різнорівневих програм (49), рекомендованих Міністерством освіти і науки України та навчальних програм, затверджених наказом управління освіти і науки Сумської міської ради. Протягом навчального року відредаговано 17 навчальних програм педагогів закладу.

У 2023/2024 н.р. методична робота Сумського ПДЮ була спрямована на вирішення загальної методичної проблеми закладу «Організація змішаного навчання у закладі позашкільної освіти в сучасних умовах».

Одним із актуальних освітніх завдань діяльності педагогічного колективу Палацу у 2023/2024 навчальному році було формування у вихованців STEAM-компетентностей; надання практично важливих знань і навичок, необхідних для подальшого життя людини у техносфері, глибокого розуміння екології і природи, виховання активної громадянської позиції. З цією метою педагоги Палацу: Лодатко О.К., Лохоня Н.В., Федорова А.П. долучилися до роботи обласної STEM-школи для педагогів закладів позашкільної освіти, що проходила в дистанційному форматі.

Результатом наполегливої праці педагогів Лодатко О.К., Голик І.В., Лохоні Н.В. стала перемога (І місце) в обласному конкурсі розробок інтегрованих STEM-занять у закладах позашкільної освіти.

Також цьогоріч до участі у ІІІ етапі (м. Київ) Всеукраїнського конкурсу «Джерело творчості» у номінації «Керівник гуртка-2024» були направлені матеріали Шерстюк Д.О., керівника зразкового художнього колективу відділу декоративно-прикладної творчості, яка здобула перемогу (1 місце) у ІІ (обласному) етапі конкурсу за художньо-естетичним напрямом. Направлено матеріали на обласний етап Всеукраїнського конкурсу рукописів навчальної літератури.

Підвищення кваліфікації та атестація педагогів є забезпеченням високого методичного й професійного рівня діяльності педагогів. Проаналізовано питання підвищення кваліфікації педагогами Палацу, скориговано план підвищення кваліфікації на 2025, замовлення на 2024 роки. У поточному навчальному році атестувалися 12 педагогів Палацу. Був чітко спланований та організований супровід проведення атестаційних заходів, що передбачав: консультації, підготовку та проведення творчих звітів, під час яких педагоги презентували свої навчально-творчі напрацювання. Кожним педагогом створено Е-портфоліо, до якого увійшли методико-педагогічні матеріали та документи, що підтверджують результативність їх роботи. За рішенням атестаційної комісії Палацу підвищено тарифний розряд 3 педагогам, присвоєно кваліфікаційну категорію «Спеціаліст вищої категорії» 2 методистам, підтверджено кваліфікаційну категорію «Спеціаліст вищої категорії» 1 методисту та практичному психологу.

У 2023/2024 н.р. з метою забезпечення якісного та професійного рівня діяльності педпрацівників, згідно з графіком та перспективного планування пройшли курсову перепідготовку 7 педагогів закладу.

Зміст методичної роботи у Палаці базувався на вдосконаленні організаційно-методичних умов формування професійно-розвиваючого середовища закладу та професійної компетентності педагога. Так, метою підвищення професійної компетентності педагогів, систематизації їхніх знань та практичних умінь, розширення педагогічної освітньої скарбнички методистами закладу проведено інтенсив-практикуми, досліджувався рівень упровадження педагогами відділу декоративно-прикладної творчості рекомендацій та порад минулорічних методичних інтенсив-практикумів у практичну діяльність гуртків (відвідування занять з наступним обговоренням). На допомогу педагогам до методичних інтенсив-практикумів були підготовлені презентації та друковані та відеоматеріали (8).

Робота методичних об’єднань була спрямована на розкриття професійного потенціалу кожного педагога, створення умов для інноваційної діяльності, до пошуку і змін,  удосконалення методичної підготовки, підвищення фахової майстерності педагогів щодо методики проведення занять за змішаною формою навчання. Засідання методичних об’єднань (3 напрями) були сплановані і проведені згідно з планом роботи.

Протягом року педагоги продовжують брати участь у проєкті «Теорія і методика взаємодії закладів загальної середньої та позашкільної освіти в естетичному вихованні підлітків», в рамках якого підготовлено виступ на засіданні круглого столу щодо реалізації проєкту «Теорія і методика взаємодії закладів загальної середньої та позашкільної освіти в естетичному вихованні підлітків».

З метою підвищення професійного рівня, удосконалення педагогічної майстерності свідчить те, що упродовж року педагоги брали активну участь у різноманітних методичних заходах різних організаційних рівнів (3 міського, 3 обласного, 10 всеукраїнського, 3 міжнародного).

Проходили навчання за програмами тренінгів «Благополуччя дитини та вчителя», «Перша Психологічна Допомога. Благополуччя» від Save the Children. Висвітлювали власного педагогічного досвіду є важливим фактором професійного зростання, сприяє рефлексії. Педагоги закладу активно розміщують публікації в інтернет-виданнях, на фахових виданнях та платформах «Всеосвіта», «НаУрок».

Важливим аспектом була волонтерська та благодійна діяльність. З метою підтримки морального духу поранених, що знаходяться в лікарнях нашого міста, вихованці виготовляли обереги, листівки, передавали малюнки. Педагогічний колектив, вихованці та їх батьки активно долучилися до виготовлення окопних свічок, які було передано захисникам на різні напрями. Розписувалися гільзи для аукціону. Проведено благодійний ярмарок виробів вихованців відділу декоративно-прикладної творчості. Педагоги відділу провели 40 майстер-класів для дітей та дорослих в межах різних заходів таких як «Ніч міста», майстер-клас з писанкарства у соціальному проєкті «Від витоків до сьогодення», майстер-клас для батьків вихованців з виготовлення оберегу для захисників України «Лялька-мотанка» у патріотичних кольорах, майстер-клас з писанкарства в рамках благодійного засідання Клубу писанкарів міста.

Протягом навчального року Палац активно співпрацював з освітніми, науковими, культурними установами. Зокрема, спільно з управлінням освіти і науки Сумської міської ради проведено 8 міських етапів обласних та всеукраїнських фестивалів, конкурсів дитячої та юнацької творчості. Сумською міською центральною бібліотекою ім. Т. Г.Шевченка, Сумською обласною універсальною науковою бібліотекою, Сумським обласним художнім музеєм ім. Н. Онацького Муніципальною галереєю на базі яких було проведено 5 виставок та 8 майстер-класів. Управлінням культури Сумської обласної ради; обласним центром позашкільної освіти та роботи з талановитою молоддю; іншими закладами позашкільної та загальної середньої освіти. Завдяки співпраці з Молодіжним центром «Романтика» реалізовано проєкт «Українська пісня. Відродження».

На початку 2023/2024 навчального року у відділі декоративно-прикладної творчості було укомплектовано 30 груп, загальна кількість вихованців в яких складала 478 дітей, на кінець навчального року кількість дітей складає 405. На 56 вихованців менше порівняно з минулим роком. У напрямку образотворчого мистецтва сформовано 15 груп та 15 груп – декоративно-прикладної діяльності. Загалом були охоплені діти віком від 5 до 18 років.

Одним з напрямів роботи відділу у 2023/2024 навчальному році було підготовка до 40-річчя студії та 90- річчя Палацу. За цей період були створенні нові тематичні роботи, розроблений та надрукований буклет. В залі Сумської міської галереї проведена ювілейна виставка «З Україною в серці», яка зібрала близько 80-ти робіт випускників та дітей які зараз відвідують студію.

Результатом освітньої діяльності педагогів відділу декоративно-прикладної творчості є участь 114 вихованців у 19 конкурсах різного рівня, що нам що в половину менше порівняно з минулим роком. Одержали перемоги в міських (4), обласних (5), всеукраїнських (17) та міжнародних (5),

За результатами міської виставки-конкурсу «Всесвіт очима дитини» вихованка відділу ДПТ отримали стипендію міського голови. Документи двох вихованок відділу подано на здобуття стипендії Президента України для молодих майстрів народного мистецтва.

Протягом 2023/2024 навчального року в відділі художньо-естетичного виховання працювало 7 колективів. Усі заплановані заходи відділу відбувались в рамках річного плану роботи. Педагоги відділу художньо-естетичного виховання працювали онлайн та офлайн. Дистанційні заняття були спрямовані на надання освітніх послуг засобами інформаційно-комунікаційних технологій за навчальними програмами відповідно до державних стандартів освіти. Педагоги готували відео уроки,завдання, тести, квести, вікторини. Комунікація з батьками здійснювалася через групи Viber та Тelegram. Кожен колектив веде свою сторінку в соц. мережах, де висвітлює основні події та досягнення вихованців, бере участь у різноманітних заходах це також є гарною рекламою гуртків для наповнення вихованцями.

Для підвищення своїх професійних навичок педагоги використовували різні форми: участь у майстер класах; конференціях (5 протягом року), відкритих лекціях, засіданні професійних спільнот; обмін досвідом тощо.

Відділ веде активну просвітницьку діяльність та поширює власний досвід. Результатом плідної роботи педагогів відділу стали ретельно підготовлені та проведені всі заходи (виступи, звітні та благодійні концерти, фестивалі, форуми тощо). Так, протягом 2023/2024 н.р. педагоги та вихованці стали учасниками 16 благодійних та масових заходів та акцій.

З метою демонстрації практичних навичок, здібностей, професійного рівня вихованці стали учасниками міжнародних фестивалей та конкурсів. Зокрема, 3 міжнародних конкурси (3 перших місця), 15 всеукраїнських (2 Гран Прі, 33 перших та 15 других місць); 3 обласних (3 перших та 1 третє місце), 17 міських конкурсів (31 перше, 9 других та 2 третіх місць). Загалом, вихованці відділу вибороли близько 100 призових місць у конкурсах різного рівня. Така результативність свідчить про високий рівень навичок дітей, участь у конкурсах відкриває можливості для особистого і професійного зростання.

Протягом 2023/2024 навчального року в відділі туризму, спорту та фізичного розвитку працювало 14 гуртків (183 вихованця). 3 гуртки початкового рівня, 6 гуртків основного рівня та 3 гуртки вищого рівня. Всі заходи відбувалися згідно з планом роботи. В період 2023/2024 року проводиться модернізація тренажерного зала при КЗ СПДЮ, поповнювалася матеріально-технічна база скеледрому.

Особлива увага приділялася патріотичному вихованню під час занять, змагань, одноденних тематичних походів. Зокрема, завідуючою відділом велася робота по збору матеріалів до книги «Пам’яті друзів» (3 видання), організовано «Вечір пам’яті друзів», Клубного вечора «На крилах пам’яті» та змагань зі спортивного туризму XXVII «Меморіал пам’яті», клубного дня до Дня народження клубу.

В межах обласної краєзнавчої конференції учнівської молоді «Герої сучасності серед нас» підготовлено роботу про випускника клубу – Максима Зеленчонка, який загинув в російсько-українській війні. Вихованці відділу представляли Палац у міському екологічному конкурсі «У злагоді з природою – у злагоді з собою» на базі ЦЕНТУМу на посіли ІІ м. Проведено одноденні походи, по вивченню природних та архітектурних об’єктів міста Суми, взято участь у обласному етапі фотовиставки до Дня Соборності України «Україна – це ми!», клуб є організатором Масового походу школярів «Сумський радіус» з вивченням та зібранням матеріалів з історії м. Суми, учасником обласного фестивалю дитячої творчості «З любов’ю до вчителя». За 2023/2024 н.р. вихованці відділу стали переможцями 7 всеукраїнських, майже 20 обласних, 7 міських змагань, заходів.

У Народному музеї історії альпінізму проводяться тематичні екскурсії до Дня народження Т. Шевченка, Л. Українки, сходження українських альпіністів на восьми тисячники тощо.

Педагоги відділу постійно працюють над підвищеннм фахового рівня. Є учасниками семінарів, тренінгів різного рівня, головними суддями, секретарями на змаганнях з шахів; скелелазіння; гірського туризму; козацького двобою тощо.

На кінець 2023/2024 н.р. в школі раннього розвитку дитини «Малюк» збережено всі 16 груп з охопленням 166 вихованців віком 4-7 років. Освітній процес здійснювався з використанням доступних технічних можливостях та з урахуванням безпекової ситуації. Заслуговує на увагу якісне забезпечення методичного супроводу занять. Педагогами розроблено понад 25 нових занять, створено 20 відео з хореографії, аміновані відеоролики, записи та монтаж відео файлів. Розроблені поетапності малюнків за темами, дидактичні завдання, доукомплектовані матеріали з математики та логіки; створені онлайн-дошка Padlet з англійської мови,  банк аудіо та відео на електронних носіях тощо. Дана методична скарбничка педагогів  сприяла успішній реалізації навчальних програм кожного з напрямів діяльності. Проведено більше як 35 дистанційних занять, понад 40 презентацій та значну кількість офлайн-занять, занять у сховищі. Педагогами підготовлено понад 50 різноманітних ігор та вправ, таблиць, схем, відео; впроваджено 10 оздоровлювальних та профілактичних технологій інноваційного та здоров’язбережувального характеру.

Досягненню необхідного результату освітньої діяльності сприяло використання інноваційних технологій, зокрема, елементів STREAM-освіти. Результатом даної роботи став проект «Еко-ялинка», створений загальними зусиллями педагогічного колективу ШРРД «Малюк».

Результативною була діяльність практичного психолога Осюхіної О.О., яка приділяла значну увагу психолого-педагогічному супроводу дітей. Під її керівництвом батьки стали активними учасниками «Клубу батьківської майстерності», постійно діючого семінару «Світ дитячої психології, як розуміти дитину», відео-лекцій в батьківських групах у вайбері. Для них проведено 48 індивідуальних та  10 групових консультацій, індивідуальна корекційно-відновлювальна робота, діагностичне обстеження, спостереження за запитами батьків, індивідуальна діагностика батьків та дітей батьки стали учасникам проєктів «Ласкаво просимо до Сезаму», «Еко-ялинка», до спільної творчої діяльності з дітьми, до зустрічей у Сімейному клубі. Для них проводили відкриті заняття, майстер-класи з виготовлення ляльки-мотанки, Новорічних листівок та рухливих ігор, практичні заняття. Систематично надсилали інформаційні повідомлення за результатами роботи в батьківські вайбер групи, посилання на онлайн-дошки, публікації фото і відео на сторінці ШРРД «Малюк» у соціальній мережі фейсбук.

Логопед Георгієвська Н.Є. допомагала дітям у засвоєнні мовленнєвих навичок. Розроблено 8 занять, за якими проводили логокорекційну роботу вдома. Постійно надсилала методичні рекомендації в батьківські групи. Їх продуктивна співпраця дала свої результати.

Набір вихованців у відділ інформаційно-методичного супроводу на 2023-2024 н.р. здійснювався в електронному форматі. За три останні ріки на Google-диску відділу накопичена база електронних заяв батьків, що дає можливість прослідкувати збереження і плинність контингенту вихованців, якісний і кількісний склад кожної з груп. За період липень-вересень 2023р. надійшло 634 заяви, що на 72 більше в порівнянні з минулим роком. На початок вересня гуртки відділу були повністю укомплектовані. З метою якісного доступу до освітній послуг створено умови у приміщенні тимчасового схову: під час повітряних тривог заняття проводилися в обладнаних приміщеннях.

Упродовж 2023/2024 н.р. відбувалося впровадження й розвиток STEM-освіти в умовах відділу. Використовуючи STEAM-технології педагоги формували у вихованці вміння проєктувати, моделювали, конструювали, поглиблювали їх знання з робототехніки, електроніки, графіки та інженерії в комплексі з вивченням математики, рідної та англійської мов.

Цьому сприяло впровадження в практику роботи педагогів сучасних методик і технологій: методи особистісно-орієнтованого, розвивального, проєктного, програмного навчання, проблемно-пошукові методи, методи генерації ідей; інтерактивні методи: «мікрофон», «мозковий штурм», «навчаючи – учусь», метод навчання за принципом «рівний – рівному», метод «перевернутого навчання»,  дослідницько-пошукові методи, метод міждисциплінарного підходу, ситуаційний метод. методи рефлексії, методи групової, індивідуальної роботи тощо.

За звітний період вихованці відділу стали учасниками та призерами 2 міських, 4 обласних (5 призових місць) та всеукраїнському заходах, акціях; квестів, проєктів, інтерактивних ігор, тематичних занять на рівні Палацу.

Педагоги підвищували свій професійний рівень, поширювали досвід шляхом самоосвіти та участі у педагогічних зібраннях: обласна STEM-школа 2023-2024; міський воркшоп «STEM на уроці: практика впровадження» у рамках проєкту «Упровадження елементів STEM-освіти: від теорії до практики»; обласний фестиваль STEM-ідей «ЕКОактивна STEM-весна позашкільна».

Педагоги наповнили власні онлайн-кабінети новими інтерактивними вправами, опорними конспектами в  LearningApps, Google classroom, Google-Диск, Mentimeter, Kahoot, Plickers, WordWall, онлайн-платформі «На Урок» тощо.

Освітній процес у організаційно-масовому відділі у 2023/2024 навчальному році проходив у змішаному форматі (очно та дистанційно). У роботі педагогів відділу чітко проявлялася інноваційна культура, результатом інноваційної діяльності стали нові проєкти та форми роботи. Зокрема:

– створення відеоматеріалів «Про місто Суми тисячами мов» (Купрієнко К.Ю.) та «Ігромандри «Казкове місто Суми » (Дяченко С.Ю.) в рамках 1з Всеукраїнського фестивалю-майстерні «Адреса дитинства –Гра», що стали лауреатами.

– незвичний формат вистави – перформанс, Купрієнко К. Ю. та вихованців артшколи «Showk». Вистава отримала Гран-прі відкритого фестивалю-конкурсу дитячого та юнацького театрального мистецтва «Юні зірки Мельпомени», м. Миколаїв.

У 2023/2024 н.р. започатковано нові форми ігрової діяльності з елементами командної співпраці, що висвітлюють актуальні теми у сфері дозвілля. У дистанційному форматі створено та проведено «Квест-спільнодія «Ми діти твої, Плането» та акція «Мрій ! Радій! Живи!». Спільно з управлінням освіти і науки реалізовано квест для вихованців Палацу «Хлопці та дівчата активують свято» до Міжнародного Дня захисту дітей.

Незважаючи на складні умови праці під час воєнного стану за навчальний рік було проведено: 669 офлайн заходів з охопленням 5860 чоловік; розміщено 48 онлайн матеріалів з 15000 переглядів.

 

Аналіз стану та результативності діяльності комунального закладу Сумський Палац дітей та юнацтва за 2023/2024 н.р. дозволяє зробити висновок, що освітня діяльність Палацу є цілісною, систематичною, з урахуванням досягнень науки та кращого педагогічного досвіду, спрямована на підвищення кваліфікації та професійної майстерності кожного педагога. Про що свідчать:

– підвищення кваліфікаційного рівня педагогів Палацу;

– удосконалення змісту, форм і методів методичної роботи з педагогічними кадрами, у тому числі в умовах карантину та воєнного стану;

– зростання рівня впровадження інноваційних технологій педагогами закладу;

– публікації матеріалів педагогів в періодичних фахових виданнях.

Незважаючи на певні досягнення, мають місце питання, що потребують посиленої уваги, а саме:

– мотивація участі педагогів у професійних конкурсах різних рівнів;

– підвищення іміджу Палацу дітей та юнацтва;

– вдосконалення системи впровадження інноваційних технологій;

– організація освітньої діяльності із застосуванням ресурсів для дистанційного навчання.

З огляду на зазначене, у 2024/2025 н.р. актуальними питаннями є:

– підвищення рівня професійної компетентності педагогів в умовах змішаного навчання;

– максимальне використання матеріально-технічної бази, кадрових ресурсів для навчання, виховання та розвитку дітей та учнівської молоді;

– організація інформаційно-просвітницької діяльності;

– формування активної громадянської позиції на основі поваги до прав людини, духовних цінностей українського народу; поваги до державних символів, державної мови, національних цінностей України.