Звіт про діяльність комунального закладу Сумський Палац дітей та юнацтва у 2022-2023 н.р.

Документи

Завантажити документ “2022-2023 н.р.”
Аналіз_діяльності_Палацу_2022-2023_н.р.

 

АНАЛІЗ

діяльності комунального закладу Сумський Палац дітей та юнацтва 

за 2022-2023 н.р.

Протягом 2022-2023 н.р. у Палаці працювало 196 гуртків, секцій, студій, 8 клубних об’єднань із загальним охопленням 3300 дітей та учнівської молоді,

Згідно із Законом України «Про позашкільну освіту» робота проводилася за художньо-естетичним, соціально-реабілітаційним, туристсько-краєзнавчим, фізкультурно-спортивним, науково-технічним, гуманітарним та військово-патріотичним напрямами. Освітній процес реалізовувався за 49 навчальними програмами, серед яких: 2 типові та 47 – інші навчальні програми. Педагоги працюють за навчальними програмами відповідно таких напрямів позашкільної освіти: художньо-естетичний (12), туристсько-краєзнавчий (3), науково-технічний (5), фізкультурно-спортивний (5), військово-патріотичний (2), соціально-реабілітаційний (15), гуманітарний (7). Перелік навчальних програм, за якими працюють педагоги, затверджено педагогічною радою Сумського Палацу дітей та юнацтва, протокол № 3 від 31.08.2022 р.

У 2022-2023 н.р. розпочато роботу над науково-методичною проблемою «Організація змішаного навчання у закладах позашкільної освіти в сучасних умовах». Тема обрана виходячи з реалій сучасності, відповідно до рекомендацій Міністерства освіти і науки України та наказу Сумського Палацу дітей та юнацтва № 30 від 01.09.22 р. «Про організацію освітнього процесу у змішаному форматі». Під час занять обов’язковою умовою є присутність батьків вихованців віком до 10 років. За допомогою ресурсів Zoom та Google Meet відбувалася синхронна робота з вихованцями, зустрічі з практичним психологом, культорганізаторами організаційно-масового відділу. Асинхронна взаємодія відбувалася через ресурси Strava, LearningApps, Youtube, Kahoot, Mentimemter, Google classroom, LogicLike, «Розвиток дитини», «Всеукраїнська школа онлайн», «Всеосвіта», освітнього онлайн-порталу для вчителів «На Урок», групи у Fasebook, Viber. Творча група педагогів школи раннього розвитку дитини «Малюк» працювала над темою «Формування інтересу до навчання у вихованців дошкільного віку та їх батьків за допомогою онлайн-дошки Padlet». Дошка містить матеріали за темами «Осінь», «Зима», «Весна» для дітей 4-7 років, різноманітні онлайн-ресурси, інтерактивні презентації,завдання,створені за допомогою різних онлайн-конструкторів.

Продовжено методичний супровід з підвищення професійної компетентності педагогів Палацу шляхом участі у методичних конкурсах. Зокрема, за навчальний рік подано матеріали для участі у Всеукраїнському конкурсі методичних моделей виховного процесу в освітніх закладах «Виховати особистість» (Козлова Л.М.) та у Всеукраїнському конкурсі рукописів навчальної літератури для позашкільних навчальних закладів системи освіти у 2023 році (Діжевська Л.В.).

Підвищення кваліфікації та атестація є забезпеченням високого методичного й професійного рівня діяльності педагогів. Спільно з адміністрацією та заввідділами проаналізовано питання підвищення кваліфікації педагогами Палацу, скориговано план підвищення кваліфікації на 2024, замовлення на 2023 роки. У 2022-2023 н.р. атестувалося 8 педагогічних працівників. Організація атестаційного процесу в Палаці дітей та юнацтва відбувалася за такими напрямами: інформаційні заходи; методичні заходи; діагностичні заходи; аналітична діяльність. Протягом навчального року вивчалася система роботи педагогів. Своєчасно проведено творчі звіти, під час якіх педагоги Палацу дітей та юнацтва ознайомилися кращим педагогічним досвідом. За результатами атестації 7 педагогам підтвердили відповідність раніше присвоєним категоріям і розрядам, 1 – присвоєно 12 тарифний розряд.

З метою розвитку організаторських здібностей, творчої самореалізації вихованців-лідерів дитячого самоврядування Палацу дітей та юнацтва було сформовано склад Ради гуртківців Палацу, обговорено та затверджено план роботи на 2022-2023 н.р., проведено практикум «Як подолати тривогу та впоратися зі стресом». Всі документи, накази, протоколи оформлено відповідним чином.

Заняття Школи молодого педагога відбувалися згідно з планом. Було сплановано методичий семінар «Загальні засади організації освітнього процесу в закладі позашкільної освіти. Особливості змішаної форми навчання», індивідуальні консультації з молодими та новоприбулими педагогами (близько 20, за запитом протягом року), індивідуальні консультації з молодими педагогами щодо ведення гурткової документації (за запитом). Підсумками роботи стало проведення круглого столу.

Навчання педагогів є важливою складовою методичної діяльності закладу. З метою підвищення професійної компетентності педагогів було проведено: цикл занять «Універсальна інтерактивна онлайн-дошка Padlet»; «Використання інтерактивного плакату ThingLink з метою створення інтерактивних дидактичних матеріалів», заняття-практикуми «Говоримо українською» – «Вітаймося грамотно» та «Привітаймося грамотно» (Сєрих Т.М.), семінари-практикуми в структурних підрозділах «Методи і прийоми освітньої діяльності педагога для подолання тривоги і стресу у вихованців» (Чаус І.В.), методичні інтенсив-практикуми «Інтерактивні форми та прийоми національно-патріотичного виховання у режимі змішаного навчання педагога» та «Активні форми роботи з залучення вихованців до пізнання рідного міста в режимі змішаного навчання» (Козлова Л.М.). 4 зустрічі в рамках циклу «Google для методиста», 4 навчально-організаційні зустрічі у відділах, консультації з педагогами з технічних питань (Сєваті О.Л.). «Особливості оцінювання навчальних досягнень вихованців у ПДЮ» (Старовойтова Н.С.), «Можливості використання платформи LearningApps в роботі акомпаніатора» (Дяченко С.Ю.).

Продовжено участь у проєкті «Теорія і методика взаємодії закладів загальної середньої та позашкільної освіти в естетичному вихованні підлітків», в рамках якого підготовлено виступ на засіданні круглого столу щодо реалізації проєкту «Теорія і методика взаємодії закладів загальної середньої та позашкільної освіти в естетичному вихованні підлітків» (Сєрих Т.М.).

Важливою складовою цього навчального року була співпраця з міжнародними організаціями. З вересня по грудень 2022 року Сумський Палац дітей та юнацтва був учасником Міжнародного проєкту «Освіта та захист ініціатив в умовах надзвичайних ситуацій для найбільш вразливих груп населення в Україні» за ініціативи управління освіти і науки Сумської міської ради в рамках співпраці з італійським благодійним фондом AVSI Foundation за підтримки інституцій ООН. Проєктом було охоплено 176 дітей, серед яких вихованці Палацу та учні шкіл міста. За чотири місяці проєкту педагогами відділу ДПТ проведено близько 80 майстер-класів, культорганізаторами організаційно-масового відділу – 46 масових заходів, педагогами відділу туризму, спорут та фізичного розвитку – екскурсії до музею історії альпінізму та заняття на тренувальному скеледромі.

Вихованці Палацу (відділ ДПТ) відгукнулись на ініціативу управління освіти і науки щодо пропозиції німецького міста-партнера Целлє створити ескізи для вітальної різдвяної листівки обербургомістра. Загалом 12 вихованців створили 13 малюнків. Представників міста-партнера передали нашим вихованцям подарунки від муніципалітету та однолітків. Додатково муніципалітет Целлє зробив благодійний внесок на рахунок Палацу в розмірі 500 євро.

У січні 2023 р. на базі Палацу (відділ інформаційно-методичного супроводу) відбулися воркшопи, спрямовані на розбудову мейкерської спільноти та покращення доступу дітей до технічної творчості, в рамках програми TOLOCAR. TOLOCAR – це мобільні майстерні із сучасним обладнанням. Програма імплементується HIWW у співпраці з MitOst e.V. та впроваджується Німецьким урядом через Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH. Під час воркшопів вихованці зібрали 3D принтер та паяльні станції, розробили та надрукували 3D моделі, відпрацьовували навички роботи з паяльними станціями. Зібраний 3D принтер та 4 паяльні станції в рамках програми було передано для користування вихованцями Палацу.

В грудні 2022 р. Сумський Палац дітей та юнацтва долучився до акції «Моя іграшка для ялинки громади». Батьками та дітьми із закладів освіти було виготовлено майже 2000 прикрас для Сумських ялинок. Частина з них засяяла на новорічному дереві біля Палацу та в приміщенні закладу.

Вихованці Палацу стали учасниками місячнику Квітневий STEM-марафон в рамках всеукраїнського фестивалю #STEMspringfest2023

На вимогу сучасності, важливим аспектом у 2022 році стала волонтерська діяльність. З метою підтримки морального духу поранених, що знаходяться в лікарнях нашого міста, вихованці виготовляли обереги, передавали малюнки.

Педагогічний колектив, вихованці та їх батьки активно долучилися до виготовлення окопних свічок. Щотижня проходили майстер-класи, результатом яких стало близько 900 окопних свічок, які передано у міста Білопілля, Бахмут, Вугледар, на Харківський напрям для підтримки та сугріву наших захисників. Завдяки співпраці з Благодійним фондом 1К.It (Литва) та БО «БФ «Міра Help»» (м. Суми) КЗ Сумський Палац дітей та юнацтва спільно з ГО «Ліцей» отримали 75 кг парафіну.

Педагоги відділу ДПТ направили свої роботи на благодійну ярмарку в підтримку українських воїнів в м.Люблін (Польща). Коздровською В.М. виготовлено патріотичні браслети з уламками снарядів.

Педагоги та вихованці відділу туризмі, спорту та фізичного розвитку включилися в роботу на допомогу ЗСУ. Зокрема, вихованці гуртків «козацький двобій» та «кіокушинкай карате», педагог Шевченко О.М., разом з батьками в’язали маскувальні сітки. Всього було виготовлено 4 сітки, які передані в ДФТГ міста Суми.

В рамках циклу благодійних заходів «З Україною в серці» проведено концерти (народний вокально-хорових колектив «Мозаїка», вокальна студія «SoloWay»), змагання, кошти від яких підуть на підтримку наших захисників.

Протягом навчального року Палац активно співпрацював з освітніми, науковими, культурними установами:

– управлінням освіти і науки Сумської міської ради щодо організації та проведення міських етапів Всеукраїнського фестивалю-конкурсу «Чисті роси» в номінаціях «Співограй», «Спывуча веселка», «Магія танцю», «Маски Мельпомени», «За нашу свободу», заочного конкурсу малюнків «Українська родина – міцна і єдина», «Молодь обирає здоров’я» фестивалю-конкурсу родинних гербів «Я. Родина. Україна», міжрегіональний фестиваль «Квітуча веселка», акцію «Діти миру», присвячену Дню захисту дітей. Своєчасно проведено міські етапи конкурсів, підготовлена вся необхідна документація за результатами роботи журі (організацйно-масовий відділ та відділ ДПТ); в організації серпневої конференції працівників освіти, в церемонії нагородження переможців національного мульти предметного тесту, в проведенні новорічного свята для дітей пільгових категорій та ігрової програми для дітей з особливими потребами (організаційно-масовий відділ);

– з обласною бібліотекою організовували свята (виступи вихованців ДМТ «Дзвіночок» та вокальної студії «SoloWay»);

– з учасниками проєкту «Співдія заради дітей» (ігрові програми та майстер класи);

– з управлінням культури Сумської обласної ради щодо участі в обласному заході «Діти – дітям»,

– ОЦПО та РТМ у проведенні ряду заходів (робота ведучої, проведення ігрових блоків, виступи вокальної студії «SoloWay»);

– з іншими закладами позашкільної освіти (Київським держаними будинком технічної творчості у дистанційному літературному вечорі «Шляхами класика», Центром військово-патріотичного виховання у проведенні міського етапу військово-патріотичної гри «Сокіл» тощо);

– з хореографічним колективом «Живчик» (міський благодійний проект «З Україною в серці»);

– з педагогами Гімназії №1 («Посвята в гімназисти», «Випуск-2023»);

– Сумською міською центральною бібліотекою ім. Т.Г.Шевченка, Сумською обласною універсальною науковою бібліотекою, Сумським обласним художнім музеєм ім. Н.Онацького на базі яких було проведено 7 виставок та 4 майстер-класи (відділ ДПТ);

На початку 2022-2023 в навчального року у відділі декоративно-прикладної творчості було укомплектовано 30 груп, загальна кількість вихованців в яких складала 418 дітей. Одним з напрямів роботи відділу у 2022-2023 навчальному році було національно-патріотичне виховання, яке впроваджувалось під час проведення занять з використанням тем народного мистецтва та національної культури. Під час проведення виховних заходів, майстер-класів, виставок. Створювали листівки, малюнки, обереги для воїнів, виготовляли спільно з батьками окопні свічки.

Результатом освітньої діяльності педагогів відділу декоративно-прикладної творчості є участь 218 вихованців у 27 конкурсах різного рівня, що нам 14 конкурсів більше порівняно з минулим роком. Одержали перемоги в міських (7), обласних (3), всеукраїнських (27) та міжнародних (13), проаналізувавши результативність вихованців у 2022-2023 році, зросла участь у міжнародних конкурсах.

Дві вихованки відділу ДПТ отримали стипендію міського голови. Шерстюк Д.О. отримала стипендію Президента України для молодих майстрів народного мистецтва 2022р.

Протягом 2022-2023 навчального року в відділі туризму, спорту та фізичного розвитку працювало 12 гуртків з загальним охопленням 151 вихованець; 3 гуртки початкового рівня, 6 гуртків основного рівня та 3 гуртки вищого рівня.

Основною подією цього навчального року було 60-річчя Дитячого клубу туристів-альпіністів. На сторінках в Facebook Паненко В.А. підготувала та виклала велику історичну інформацію про клуб туристів-альпіністів.

Педагог Паненко В.А.та вихованець Наумко Тимур прийняли участь в обласному етапі фотовиставки до Дня Соборності України «Україна – це ми» (лауреати). В Сумській міській галереї була відкрита виставка фотографій Паненко В.А. «Гімалаї – це любов та пам’ять назавжди. У головній ролі – Еверест». Вихованці, педагог Андросова В.І., стали лауреатами обласної просвітницько-краєзнавчої акції «Мій рідний край».

Не зважаючи на воєнний стан педагогами відділу проведено 4 змагання Першості клубу зі скелелазіння (Бублик с.Ю.). Вихованці отримали 75 призових місць. За навчальний рік вихованці взяли участь у Чемпіонаті Черкаської області з альпінізму; навчально-тренувальному зборі в Буках.

Педагогом Бублик С.Ю. проведено ремонт та модернізація тренажерного залу, скеледрому КЗ СПДЮ та спорядження: придбанно біля 250 нових зачепок для стенда, татамі 20 м/кв., інвентар (масажори, ліхтарі, еспандери), шоломи 10 шт., карабіни 10 шт., скельні туфлі в кількості 23 пари, підготовлені нові траси на двох скледромах.

Вихованці гуртка спортивного туризму (Андросова В.І.) взяли участь у 27 заходах (спортивних та краєзнавчих); пройшли 3 змагання «Туристські висоти» в гуртках. У цьому навчальному році 14 вихованців гуртків туризму закінчили «Обласну школу туризму».

У гуртку «Шахи» (Полєсський С.О.) проведено 7 змагань. Упродовж навчального року в чемпіонатах міста та області прийняли участь 180 вихованців, 70 з них стали переможцями.

У гуртку «козацький двобій», «Кіокушинкай карате» (Шевченко О.М.) проведено 8 турнірів з силового триборства та підсумкове заняття в формі змагань в розділі «ката».

На кінець 2022-2023 н.р. в школі раннього розвитку дитини «Малюк» збережено всі14 груп, в яких нараховувалось 186 вихованців віком 4-7 років. Педагоги продовжували опановувати нові методики. Ними впроваджено понад 15 оздоровлювальних та профілактичних технологій інноваційного та здоров’язбережувального характеру. Досягненню необхідного результату освітньої діяльності сприяло використання інформаційних технологій, однієї із сучасних технологій – інтегрованої моделі навчання та ін..

Особлива увага приділялася удосконаленню умов для організації освітнього процесу. Щоб убезпечити дітей і батьків під час повітряних тривог, провели практичні заняття разом з представниками МЧС та міської поліції. Були розроблені бесіди, пам’ятки, проведені групові та індивідуальні консультації тощо.

Оптимізована робота з національно-патріотичного виховання. Розроблені заняття «Хто я», «Козацькому роду нема переводу», «Стара-нова історія мого міста» (Коваленко С.А.); підібрані нові оповідання, вірші, пісні, хореографічні етюди,ілюстративні картинки тощо. Під час проведення занять педагоги більше уваги приділяють культурі рідного краю.

Заслуговує на увагу якісне забезпечення методичного супроводу. Педагогами розроблено понад 30 занять для проведення в укритті, 6 методичних папок для самостійного опрацювання батьків і дітей (одну із них КудлайЯ.А. розмістила на Google Disk).

Результативною була діяльність практичного психолога Осюхіної О.О., яка приділяла значну увагу психолого-педагогічному супроводу дітей. Логопед Георгієвська Н.Є. допомагала дітям у засвоєнні мовленнєвих навичок. Залучала до цієї роботи батьків, які очолили логокорекційну роботу вдома. Їх продуктивна співпраця дала свої результати: діти позбавлені страхів, певних вад.

Педагоги продовжували шукати різноманітні підходи до роботи з батьками в умовах війни: налагодили роботу в укритті, онлайн-взаємодію, роботу груп у вайбері. За запитами родин проведено ряд індивідуальних консультацій «Хочу знати про…» та «Адаптуємо разом» , практичні заняття з батьками вихованців 6-7 років (Коваленко С.А.) , творче заняття «Різдвяна листівка» (Діжевська Л.В.). Залучали до роботи Сімейного клубу та «Клубу батьківської майстерності» тощо. В результаті спільної роботи батьки зі сторонніх спостерігачів поступово стають активними співучасниками освітнього процесу.

Протягом 2022-2023 р. відділ інформаційно-методичного супроводу впроваджував STEM-напрямок в освіті з метою задовольнити потреби нашого технологічного суспільства і розвинути у підростаючого покоління бажання та здібності займатись наукою та технологіями.

Використовуючи STEAM-технології, вихованці гуртків і об’єднань відділу моделювали, конструювали, вивчали робототехніку, електроніку, графіку та інженерію в комплексі, поглиблювали знання з англійської і рідної мов.

Освітній процес у відділі відбувався за технологією змішаного навчання. Гуртки «Програмування» та «Англійська мова» працювали за дистанційною формою навчання у синхронному і асинхронному режимах, гуртки «Профі з української» працювали у змішаному режимі: із 4-х тижневих годин передбачених програмами, 2 год. вихованці працювали офлайн і 2 години – онлайн. Решта гуртків працювала в офлайн режимі.

Вихованці відділу брали участь у відкритих обласних змагання з робототехніки, акції «Дякуємо нашим воїнам!»: виготовленні 3D оберегів, малюнків воїнам 93-ї ОМБр «Холодний Яр»; виставці робіт вихованців «3D моделювання» до Дня Соборності, Нового року, Дня захисту дітей з демонстрацією виробів 3D принтером, 3D ручкою та зібраних 3D пазлів; змагання «Лего-Магія», «Автоперегони», «Влучний стрілок», «Попади в ціль» для вихованців відділу; ігробумі з ігор «Колонізатори», «Шлях»; у дев’яти проєктах; інтерактивній онлайн гра «Merry Christmas» та віртуальній подорожі «Рідний City» в гуртках «English Club»; циклі інтерактивних квестів та ігор «Новорічний калейдоскоп» в гуртках «Профі з української» та СІР «Intel-Land»; розважальній новорічній програмі «Святкове чаювання» в гуртках «Профі з української».

В рамках патріотичного виховання офіцери Сумського обласного військкомату Бондаренко Олександр, Мироненко Ігор провели з вихованцями відділу цикл зустрічей за темою «За що люблю свою Батьківщину». В ході зустрічей відбулися турніри з гри «Колонізатори», набір інструментарію для якої виготовили вихованці майстерні «Bobrobot».

Оновлено збірник навчальних програм студії інтелектуального розвитку «Intel-Land». Педагогом Завражним К.Ю. створено навчальних програму «Мова програмування Python. Дослідницький аналіз економічних даних. Фреймворк Flutter», до змісту якої увійшли наука про бази даних, штучний інтелект, фреймворк Flutter, що дозволяє створювати мобільні додатки для IOS і Android.

Освітній процес у організційно-масовому відділі у 2022-2023 навчальному році проходив у змішаному форматі (очно та дистанційно). Педагоги були у постійному пошуку ефективних форм та прийомів проведення масових заходів, гурткових занять.

За рік було проведено 261 захід з охопленням 11181 чоловік. Для гуртківців ПДЮ в рамках здоров’я зберігаючих технологій проведено 152 руханки з охопленням 1318 чоловік. На Ютуб каналі відділу було розміщено 28 матеріалів, що зібрали 8462 перегляди.

Культорганізаторами відділу проведено фестиваль-марафон української культури «Мистецька сотня», фестиваль театрального мистецтва «ТеАрт»).

На Всеукраїнському рівні: флешмоб «Позашкілля єднає», фестиваль-конкурс «Ми з України», фестиваль-майстерня «Адреса дитинства – Гра», фестиваль «Щедрівочка щедрувала», музичний фестиваль «Розстріляна молодість», літературний фестиваль «Слово нації».

Спільно з колективами ПДЮ в рамках сімейного клубу «Родинограй» було проведено 49 заходів.

Результативною була методична робота відділу. Створені нові ігрові програми («Здоровенькі будем!» та «Ну і Ну, або свято в надзвичайних умовах». Оновлені до умов сьогодення ігрові програми («Козака-грай-роваги», «А вже весна, а вже красна», «Ігроскоп Калейдоскоп», «Веселі Випускні Випробування»). Розроблені умови акцій «Діти миру», «Врятоване свято» та підготовлені відео матеріали за підсумками акцій; методичний пакет-супровід «Інтуїційно-інтелектуальної гри «Перевір себе» на Гугл сайті. Підготовлено 5 відео зустрічей для батьків в рамках «Батьківської школи».

Аналіз стану та результативності діяльності комунального закладу Сумський Палац дітей та юнацтва за 2022-2023 н.р. дозволяє зробити висновок, що у Палаці є цілісною, систематичною, заснованою на досягненнях науки та передового педагогічного досвіду, спрямована на всебічне підвищення кваліфікації та професійної майстерності кожного педагога. Про що свідчать:

– підвищення кваліфікаційного рівня педагогів Палацу;

– удосконалення змісту, форм і методів методичної роботи з педагогічними кадрами, у тому числі в умовах карантину та воєнного стану;

– зростання рівня впровадження інноваційних технологій педагогами закладу;

– публікації матеріалів педагогів в періодичних фахових виданнях.

Незважаючи на певні досягнення, мають місце питання, що потребують посиленої уваги, а саме:

– мотивація участі педагогів у професійних конкурсах різних рівнів;

– підвищення іміджу Палацу дітей та юнацтва,

– вдосконалення системи впровадження інноваційних технологій;

– організація освітньої діяльності із застосуванням ресурсів для дистанційного навчання.

З огляду на зазначене, актуальними питаннями нового навчального року є:

 підвищення рівня професійної компетентності педагогів в умовах змішаного навчання;

 максимальне використання матеріально-технічної бази, кадрових ресурсів для навчання, виховання та розвитку дітей та учнівської молоді;

 організація інформаційно-просвітницької діяльності.