Звіт про діяльність комунального закладу Сумський Палац дітей та юнацтва у 2024/2025 н.р.
Завантажити документ “Аналіз діяльності КЗ Сумський Палац дітей та юнацтва за 2024/2025 н.р.“
Аналіз діяльності КЗ Сумський Палац дітей та юнацтва за 2024/2025 н.р.
В умовах воєнного стану важливо забезпечити права дітей, які внаслідок повномасштабного вторгнення російської федерації вимушено опинилися за межами України, на здобуття позашкільної освіти.
Позашкільна освіта, що є невід’ємним складником системи освіти України, у цьому сенсі має значні переваги, зважаючи на її специфіку, серед яких мобільність, варіативність, соціально-педагогічна спрямованість, добровільність, доступність та можливості її здійснення у різноманітних формах (гурток, студія, клуб або інше творче об’єднання).
На виконання протокольних рішень Сумської міської комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій, наказів управління освіти і науки Сумської міської ради «Про організацію освітнього процесу в закладах освіти Сумської міської територіальної громади» освітній процес у Палаці протягом навчального року було організовано за дистанційною формою навчання. Незважаючи на складну ситуацію, Сумський Палац дітей та юнацтва продовжує надавати якісні освітні послуги здобувачам освіти, демонструючи результативність своєї роботи.
Через дистанційне навчання, яке відбувалося протягом всього навчального року, відчувався значний брак сучасного комп’ютерного обладнання як у педагогів, так і у вихованців, що обмежувало можливості повноцінної участі в освітньому процесі. Значною проблемою стала висока плинність вихованців гуртків, зумовлена їхніми постійними переміщеннями між безпечними та менш безпечними регіонами. Це ускладнювало збереження стабільного складу груп та забезпечення послідовності освітнього процесу.
У 2024/2025 н.р. в закладі функціонувало 196 гуртків, 6 творчих об’єднань з охопленням 3133 вихованці, у т.ч.:
- науково-технічний – 296.
- туристсько-краєзнавчий – 32.
- фізкультурно-спортивний або спортивний – 142.
- художньо-естетичний – 1129.
- військово-патріотичний – 88.
- соціально-реабілітаційний – 1037.
- гуманітарний – 409.
Серед вихованців до пільгових категорій належали:
- діти-сироти – 2
- діти, позбавлені батьківського піклування – 1
- діти-напівсироти – 31
- діти з особливими освітніми потребами – 17
- діти з малозабезпечених сімей – 63
- діти з багатодітних сімей – 45
- ВПО – 46
- діти, чиї батьки є учасниками АТО/УБД – 108.
10 художніх колективів мають почесні звання:
№ з/п | Почесне звання
(«Зразковий/Народний художній колектив») |
Назва колективу | Керівник колективу |
1 | Народний художній колектив | Народний ансамбль народного танцю «Радість» | Лебідь М.О. |
2 | Народний художній колектив | Народний театр сучасного бального танцю «Веселка» | Маковецький С.В. |
3 | Народний художній колектив | Народний театр танцю «Пігмаліон» | Артюх В.В. |
4 | Народний художній колектив | Народний театр юних «Шпаківня» | Бабенко В.І. |
5 | Народний художній колектив | Народний вокальний ансамбль «Труля-ля-та» | Сай О.В. |
6 | Народний художній колектив | Народний вокально-хоровий колектив «Мозаїка» | Паненко Г.Л. |
7 | Народний художній колектив | Народна студія образотворчого мистецтва «Країна мистецтва» | Коздровська В.М. |
8 | Народний художній колектив | Народна студія художньої вишивки та бісероплетіння | Бабенко Н.В. |
9 | Зразковий художній колектив | Зразкова майстерня килимоткацтва | Шерстюк Д.О. |
10 | Зразковий художній колектив | Зразкова майстерня кераміки | Базіна М.Ю. |
У закладі працює 67 педагогів, з них 12 – сумісники. Два педагоги мають звання «керівник гуртка-методист». Один педагог має звання «кандидат педагогічних наук», один – «доктор філософії».
Упродовж 2024/2025 н.р. методичну роботу закладу було закцентовано на питанні програмно-методичного забезпечення освітнього процесу в гуртках та об’єднаннях. Освітній процес організовано відповідно до навчальних планів та різнорівневих навчальних програм (52), затверджених наказом управління освіти і науки Сумської міської ради. Протягом року відредаговано 9 навчальних програм педагогів закладу.
Підвищення кваліфікації та атестація педагогів є забезпеченням високого методичного й професійного рівня діяльності педагогів. Проаналізовано питання підвищення кваліфікації педагогами Палацу, скориговано план підвищення кваліфікації на 2025, замовлення на 2026 рік.
Згідно з графіком та перспективного планування у 2024/2025 н.р. курсову перепідготовку пройшли 19 педагогів закладу. Атестувалися – 10. Сплановано та організовано супровід проведення атестаційних заходів, що передбачав: консультації, підготовку та проведення творчих звітів, під час яких педагоги презентували свої навчально-творчі напрацювання. Кожним педагогом створено Е-портфоліо, до якого увійшли методико-педагогічні матеріали та документи, що підтверджують результативність їх роботи. Проведено практикум «Портфоліо як Гугл-сайт», розроблено рекомендації щодо створення та оформлення власних сайтів. Створено галерею портфоліо педагогів Палацу. За рішенням атестаційної комісії Палацу підтверджено відповідність займаній посаді та раніше встановлений тарифний розряд 10 педагогам.
Педагогами структурних відділів закладу сплановано роботу на 2024/2025 н.р. щодо реалізації науково-методичної проблеми закладу «Упровадження технологій збереження та відновлення здоров’я учасників освітнього процесу закладу позашкільної освіти». У межах цієї проблеми започатковано довгостроковий проєкт «Простір для педагогічної творчості «RelaxHub» для педагогів закладу». Основними завданнями проєкту стало інформування педагогів про техніки та вправи, які покращують ментальне здоров’я, їх важливість та складові; навчання самостійно підтримувати власне ментальне здоровʼя; активізація внутрішніх ресурсів педагогів через практичні творчі заняття; сприяння практичному застосуванню вправ для зняття стресу та напруги, зниження тривожності тощо.
З метою підвищення професійного рівня, удосконалення педагогічної майстерності педагоги брали активну участь у методичних заходах різних організаційних рівнів:
- XІХ та ХХ Всеукраїнських методологічних онлайн-семінарах з питань: «Психологічна підтримка учнів закладів позашкільної освіти», «Позашкільна освіта-2024: десять звершень», «Психологічна підтримка учнів у закладах позашкільної освіти в умовах воєнного стану. Як зберегти сенс життя»;
- Всеукраїнському форумі «Позашкільна освіта – українським дітям»;
- Всеукраїнській науково-практичній конференції «Українська хартія вільної людини: від смислових конструктів до формування системи цінностей» (УХВЛ в системі цінностей українського суспільства в умовах війни. Освітянський контекст);
- Всеукраїнському STEM-тижні в межах фестивалю «STEM-весна – 2025»;
- семінарі ЦПРПП СМР «Партнерська взаємодія учасників освітнього процесу закладів позашкільної освіти», науково-практичному семінарі «Безпека цифрового освітнього середовища»;
- круглому столі «Психосоціальна робота з уразливими групами дітей під час війни» у межах проєкту «Психосоціальна робота з уразливими групами дітей Сходу України»;
- VII Всеукраїнській науково-практичній онлайн-конференції «Заклад освіти – територія здоров’я, безпеки, підтримки»;
- інтерактивному вебінарі з використанням методології лудопедагогіки в роботі з молодими людьми «Лудопедагогіка повертається: гра для трансформації конфліктів»;
- семінарі-практикумі «Організація освітнього процесу в наукових відділеннях малих академій наук: розроблення програмно-методичного забезпечення»;
- обласній онлайн-конференції «STEM освіта»;
- Всеукраїнській онлайн-конференції з підвищення кваліфікації «Сучасні ресурси в роботі педагога» ;
- навчальному онлайн-курсі за співпраці МОНУ та компанії Coogle з питання «Цифрові навички для освіти з Coogle: практична програма»;
- засіданні професійних спільнот педагогічних працівників закладів освіти Сумської міської територіальної громади ;
- Всеукраїнському циклі онлайн-вебінарів «Педагогічні можливості штучного інтелекту в позашкільній освіті»;
- весняній сесії обласної «STEM-школи-2025» «Імерсивні технології (VR/AR) та штучний інтелект (AI) в STEM-освіті»;
- Всеукраїнській онлайн науково-практичній конференції в рамках XVII Міжнародної виставки «Сучасні заклади освіти» ;
- ІІІ Всеукраїнському онлайн-фестивалі «Позашкілля FEST-2025»;
- міських навчальних онлайн-семінарах з питань: «Педагогічна підтримка в закладі позашкільної освіти», «Калейдоскоп педагогічних ідей з питань здоров’язбереження», «Використання інтернет-ресурсів у роботі з дітьми з особливими освітніми потребами»,
- вебінарах «Штучний інтелект в освіті: новини, секрети, інновації», «Canva для вчителів: створення якісних зображень ШІ-інструментами Magic Media та Dream Lab» ,
- міських заходах ЦПРПП СМР: семінарі-практикумі «Топ 5 родзинок для педагога-позашкільника», марафоні цифрової грамотності «Магія тригерів: інтерактивні презентації Microsoft Power Poin», заняттях з тем: «Tldraw: інтерактивна дошка для схем та проєктів», «ШІ – помічник: інструменти для ефективного навчання», «Baamboozle – платформа для створення навчальних ігор та тестів для використання на онлайн-уроці»;
- Науково-практичному семінарі «Обдарованість: методи діагностики та шляхи розвитку»;
- щорічній міській Педагогічній асамблеї з питань здоров’язбереження.
Навчальна програма з філософії (автор Тернавська Л.В.) – посіла І місце у ІІ етапі (м. Київ) Всеукраїнського конкурсу рукописів навчальної літератури за дослідницько-експериментальним напрямом.
Робота методичних об’єднань у закладі була спрямована на розкриття професійного потенціалу кожного педагога, створення умов для інноваційної діяльності, до пошуку і змін, удосконалення методичної підготовки, підвищення фахової майстерності педагогів щодо методики проведення занять за змішаною формою навчання. Згідно з планом роботи закладу на рік та планів роботи відділів організовувалася та проводилася робота методоб’єднань акомпаніаторів за темою «Українська вокальна музика як інструмент національно-патріотичного виховання у закладі позашкільної освіти»; хореографів за темами: «Популяризація танців як засобу рекреації та як хобі, різноманітність сучасних стилів», «Перспективи та напрями розвитку сучасного хореографічного мистецтва в Україні під час та після війни»; педагогів відділу декоративно-прикладного мистецтва за темами: «Мудра скринька»: Арт-терапевтичні вправи та технології», «Арт-терапії для відновлення ресурсу педагога «5 вправ», «Проблеми формування мотивації навчальної діяльності вихованців».
З метою систематизації українських народних та авторських творів українських композиторів та для використання їх в освітньому процесі педагогами в гуртках, інших творчих об¢єднаннях музичного напряму закладів освіти, акомпаніаторами Палацу підготовлено збірку «Українське пісенне джерело» в електронній та друкованій версії.
Найважливішою, яскравою подією 2024 року став ювілей нашого Палацу, якому 24 грудня виповнилося 90 років! Всі заходи, що відбувалися в закладі, проходили під #ПДЮ_90!, були яскравою подією для нашого міста, знаходили схвальні відгуки від глядачів, мали велику кількість переглядів та позитивних оцінок.
Відповідно до наказів управління освіти і науки Сумської міської ради, форма занять – дистанційна. Основними платформами для проведення занять в синхронному режимі є Google Meet та Zoom, в асинхронному – YouTube-канал.
Заклад має найпростіше укриття, яке розраховане на 280 місць.
Вихованці школи раннього розвитку дитини «Малюк» посіли І місце у ХХVІІ Міжнародному онлайн фестивалі дитячої творчості «Мій пухнастий друг». Керівник – Лях А.М. Педагогами школи раннього розвитку дитини «Малюк» створено YouTube канал, де розміщено 86 відео занять різних напрямів із загальним переглядом – понад 72869 осіб.
Відділ декоративно-прикладної творчості спрямував свою роботу на популяризацію національної культури. Так у 2024/2025 році було проведено 27 різноманітних майстер-класів (флюїд арт, вибійка, монотипія, писанкарство, кераміка, точковий розпис, вишивка).
Визначною подією для Палацу стало присвоєння керівнику народної майстерні художньої вишивки та бісероплетіння Н. В. Бабенко звання «Заслужений майстер народної творчості України» у грудні 2024 року. Підтвердженням високого рівня педагога стала виставка робіт керівника та вихованців народного художнього колективу майстерні вишивки та бісероплетіння до Дня вишиванки на базі центральної міської бібліотеки ім. Т.Г.Шевченка.
Організаційно-масовий відділ знайшов можливість реалізувати свої задуми щодо організації змістовного дозвілля. Протягом року проведено 73 ігрові програми з охопленням 1290 дітей на базі закладів освіти міста та 12 заходів із загальною кількістю 487 дітей – для колективів Палацу. Педагогами організаційно-масового відділу розроблено і проведено 2 онлайн челенджа із загальним охопленням більше 1500 дітей із 22 закладів освіти.
Вагомим досягненням як для відділу, так і Палацу, стало отримання Гран-Прі у Всеукраїнському відкритому фестивалі-майстерні «Адреса дитинства-Гра».
Вихованка народного художнього колективу майстерні вишивки та бісероплетіння Козіна Уляна (керівник Бабенко Н.В.) та вихованка народного художнього колективу студії образотворчого мистецтва «Країна мистецтва» Пономаренко Вікторія (керівник Коздровська В.М.) стали стипендіатами Президента України для молодих майстрів народного мистецтва.
Відділ туризму, спорту та фізичного розвитку активно продовжив, а можливо і подвоїв свої зусилля в освітній роботі. Команда Клубу туристів-альпіністів (керівник Андросова В.І.) здійснила пішохідний похід ІІ категорії складності Карпатами; навчально-тренувальний збір Клубу (кер. Бублик С.Ю.) в урочищі Казмещик (Закарпатська область), в межах якого відбулося сходження на вершини Говерла, Петрос, Петресул.
13 вихованців виконали юнацькі спортивні розряди, 19 – дорослі спортивні розряди. Вихованці гуртка «карате» підвищили свою кваліфікацію: 6 вихованців виконали норматив 9 кю (жовтий пояс), 13 вихованців – 8 кю (помаранчевий пояс), 5 вихованців – 7 кю (червоний пояс).
Вихованці Школи сучасного сценічного мистецтва «ShowK» не зважаючи на виклики, протягом року працювали як над сольними виступами так і підготували 3 вистави: онлайн-вистава за ініціативи старших вихованців «Кольори» Павла Ар’є, авторські вистави для вихованців основного рівня «Гра тіней» та початкового рівня «Країна Веселка». Вихованці здобули неймовірну кількість перемог у конкурсах всеукраїнського та міжнародного рівнів.
Важливими подіями відділу художньо-естетичного виховання стали 30 річчя народного вокального ансамблю «Труля-ля-та» та народного театру юних «Шпаківня». Колективи відділу активно брали участь у конкурсах, фестивалях, концертах в мм. Київ, Ужгород, Львів, Одеса, Кривий Ріг.
Гурток Черлідингу «Інфініті» разом з народним театром танцю «Пігмаліон» представляли Палац у Польщі, останній колектив зараз знаходиться на конкурсі у Греції.
Загалом колективи Палацу принесли 64 перемоги обласного рівня, 93 – всеукраїнського, 122 – міжнародного.
Результативність за навчальний рік
№ з/п | Конкурси, фестивалі, змагання | Гран-прі (кількість) | І місце | ІІ місце | ІІІ місце | Усього |
1 | Міжнародні | 24 | 74 | 19 | 8 | 125 |
2 | Всеукраїнські | 8 | 54 | 23 | 8 | 93 |
3 | Обласні | 26 | 18 | 20 | 64 |
Заходи | ||||
Обласні | Всеукраїнські | Міжнародні | Усього | |
Кількість учасників | 67 | 269 | 122 | 458 |
Кількість заходів | 10 | 14 | 8 | 32 |
З метою подолання освітніх втрат працюють гуртки «Українознавство», «Легка англійська» – для вихованців початкової ланки. «Англійська мова», «Математичний простір» – для середньої ланки. «Профі з української», «Математичне сузір’я», «Основи культури мовлення» для вихованців старшого шкільного віку.
Реалізації освітнього проєкту «Молода Генерація» відбувається за такими напрямами: гуманітарний (українська мова, англійська мова); образотворчий; вокальний.
Народний музей історії альпінізму працював офлайн та в онлайн-режимі. У 2024/2025 н.р. підготовлено матеріали на підтвердження звання «зразковий». Проведено 18 екскурсій та 15 заходів (екскурсії «Україна в вершинах», «Історія альпінізму», «Альпіністи Сумщини», «Найвищі гори світу», «Пік Шевченка і височінь поета», «Пік П.Тичини та Л.Українки» тощо). Вихованцями Палацу підготовлено екскурсію у розділі «Україна в вершинах», під час якої висвітлювалася інформація про сходження українських альпіністів на вершини, названі на честь українських вчених, поетів, письменників. Інформація висвітлюється на сторінці у Facebook.
Підготовлено матеріал до обласної краєзнавчої конференції «Герої сучасності серед нас!» (грудень 2024р.) про Анохіна Романа, який став «Почесним громадянином міста Суми» (посмертно). Музей працює і поповнюється новими експонатами.
У 2024 році продовжено співпрацю з громадськими організаціями та закладами освіти. Зокрема, було підписано Меморандум про співпрацю з Сумською обласною універсальною науковою бібліотекою, яка з нагоди ювілею Палацу презентувала бібліографічну пам’ятку «Палац дитячих талантів». У межах співпраці методистом Палацу Надією Валентинівною Лохонею у травні 2025 р. на базі бібліотеки було проведено заняття з пісочного релаксу.
Підписано Меморандум про співробітництво з Сумською обласною організацією Червоного Хреста України. У межах співпраці проведено цикли заходів із запрошенням родин зниклих безвісти та загиблих, які тривають і зараз.
Палац співпрацював з інформаційними виданнями «Панорама» та «Данкор», на сторінках яких висвітлювалися новини та події, що відбувалися в Палаці протягом року. Завжди приємна увага до нашого закладу з боку громади та медіа міста.
Палац став базовим закладом для проходження педагогічної практики студентами Сумського ДПУ та СумДУ. Загальна кількість прийнятих практикантів – 43 особи.
Рада старшокласників Палацу мала можливість співпрацювати з ГО «Код нації» та пройти навчання з питань фінансової грамотності та по написанню проєктів.
За сприяння Громадської організації «Мереживо» та благодійної організації «Благодійний Фонд «Чисті Серцем» організовано активний відпочинок 2 груп вихованців Палацу в місті Яремче Івано-Франківської області на базі дитячого відпочинкового табору.
Спільно з громадською організацією «ІНІЦІАТИНА Е+» та Посольства Чеської Республіки в Україні зараз наші діти відпочивають у таборі в Карпатах, с. Микуличин, Івано-Франківської області.
Продовжено участь у регіональному проєкті «Теорія і методика взаємодії закладів загальної середньої та позашкільної освіти в естетичному вихованні підлітків», в межах якого підготовлено виступ на засіданні круглого столу щодо реалізації проєкту на тему «Естетичне виховання дітей та учнівської молоді в синергії діяльності закладів загальної середньої та позашкільної освіти (на прикладі КЗ Сумський ПДЮ)».
У межах міського проєкту «Упровадження елементів STEM-освіти: від теорії до практики» проведено майстерку «STEM-урок: ідеї та можливості для реалізації».
Презентовано проєкт «Намисто України» на педагогічній майстерці «Практичне впровадження STEM-освіти в дошкіллі. Упровадження освіти: від теорії до практики» для педагогів міста На початку навчального року розроблено та запроваджено за участю педагогів відділу раннього творчого розвитку дитини (організатор ЦПРПП СМР). Також проєкт успішно продемонстрований під час засідання обласного методоб’єднання для педагогів, які працюють з дітьми дошкільного та молодшого шкільного віку за темою «Проєктна STEM-діяльність у гуртках та творчих об’єднаннях дітей старшого дошкільного та молодшого шкільного віку».
Методисти закладу упродовж року активно долучалися до роботи обласної STEM-школи-2025 для педагогів закладів позашкільної освіти, що проходила в дистанційному форматі, під час якої було опрацьовано тему «Імперсивні технології та штучний інтелект в STEM-освіті».
У межах національного проєкту «Пліч-о-Пліч: згуртовані громади» у співпраці з м. Тернопіль організовано та проведено міжрегіональний вишиванкобатл «Голочка та ниточка – вишиванка-квіточка». Це національний проєкт, створений для об’єднання громад-партнерів (тилових і центральних) з громадами-форпостами, що знаходяться на лінії бойового зіткнення або поблизу кордонів.
Спільно з управлінням освіти і науки проведено 8 міських етапів всеукраїнських конкурсів:
Міський етап Всеукраїнського фестивалю дитячої та юнацької творчості «Чисті роси», номінація «Образотворче мистецтво» «Юні художники Сумщини». 19.09.2024р. У I етапі Всеукраїнського фестивалю дитячої та юнацької творчості «Чисті роси», номінація «Образотворче мистецтво» «Юні художники Сумщини» взяли участь 87 вихованців, учнів з 20 закладів позашкільної, загальної середньої освіти Сумської територіальної громади.
Міський етап Всеукраїнського фестивалю дитячої та юнацької творчості «Чисті роси», номінація «Художнє виконавство» – «Живе слово». 16.10.2024 р. У міському етапі Всеукраїнського фестивалю дитячої та юнацької творчості «Чисті роси», номінація «Художнє виконавство» – «Живе слово» взяли участь вихованці, учні закладів позашкільної, загальної середньої освіти Сумської територіальної громади з 25 закладів освіти.
Міський етап Всеукраїнського конкурсу творчості дітей та учнівської молоді «За нашу свободу». 16.10.2024 р. У міському етапі Всеукраїнського конкурсу творчості дітей та учнівської молоді «За нашу свободу» взяли участь вихованці, учні закладів позашкільної, загальної середньої освіти Сумської територіальної громади віком з 12 закладів освіти.
І етап обласного фестивалю-конкурсу родинних гербів «Я. Родина. Україна». 23.10.2024 р. У I етапі обласного фестивалю-конкурсу родинних гербів «Я. Родина. Україна» взяли участь 33 вихованця, учні закладів позашкільної, загальної середньої освіти Сумської міської територіальної громади з 9 закладів освіти.
Міський етап Всеукраїнського фестивалю дитячої та юнацької творчості «Чисті роси», номінація «Хореографічне виконавство» «Танцюй під українську». 05.11.2024р. У міському етапі Всеукраїнського фестивалю дитячої та юнацької творчості «Чисті роси», номінація «Хореографічне мистецтво» – «Танцюй під українську» взяли участь хореографічні колективи з 6 закладів освіти Сумської міської територіальної громади.
Міський етап Всеукраїнського фестивалю дитячої та юнацької творчості «Чисті роси», номінація «Художнє виконавство» «Лялькове диво». 31.01.2025р. У міському етапі взяли участь театральні колективи з 5 закладів освіти Сумської міської територіальної громади.
Міський етап Всеукраїнського фестивалю дитячої та юнацької творчості «Чисті роси», номінація «Художнє виконавство» «Співуча веселка». 19.03.2025р. У міському етапі взяли участь 26 закладів освіти Сумської міської територіальної громади.
І етап обласного конкурсу малюнків «Українська родина – міцна і єдина» у межах обласного соціально-освітнього проєкту «КРОВНА РОДИНА». 25.03.2025 р. На розгляд журі представлено 134 творчі роботи, що відповідають темі конкурсу. У I етапі обласного конкурсу взяли участь 133 вихованці віком від 6 до 17 років з 28 закладів освіти.
Педагог О. В. Ратушний гідно продовжив справу С.О. Полєсського, очоливши гурток «Шахи». Керівник гуртка «Карате» Р.А. Панченко за короткий час показав вагомі результати на змаганнях різного рівня. У лютому 2025 року було започатковано та проведено відкритий Меморіал С.О. Полєсського.
Новостворений колектив – вокально-хорова студія «ГолосОК», під керівництвом Л. М. Ільченко досяг неабияких результатів, гідно представляючи Палац на конкурсах всеукраїнського та міжнародного рівнів.
Не менш яскравим був початок діяльності нового гуртка черлідингу «Інфініті», керівник М. В. Бондар, вихованці якого протягом 1го року існування вже встигли виступити не тільки на теренах України, а й за її межами та посіли призові місця.
Продовжено роботу з національно-патріотичного виховання. Педагогічний колектив виготовляв окопні свічки, які було передано захисникам на різні напрями. Розписано гільзу для аукціону, метою якого є збір коштів на потреби ЗСУ. Проведено благодійний ярмарок виробів вихованців. На вилучені кошти придбано парафін для окопних свічок.
На виконання статті 30 «Прозорість та інформаційна відкритість закладу освіти» Закону України «Про освіту» на сайті Палацу дітей та юнацтва створено відповідну сторінку, на якій розміщена вся необхідна інформація.
Створення позитивного іміджу закладу сприяє сайт КЗ Сумський Палац дітей та юнацтва, на якому розміщено інформацію щодо напрямів діяльності, гуртків. Систематично оновлюється інформація у розділі «Новини». Актуальною є сторінка закладу у мережі Facebook.
Самооцінювання діяльності закладу протягом року за дистанційною формою роботи виявив низку системних викликів. Одним із ключових недоліків стала гостра нестача кваліфікованих педагогічних кадрів, здатних ефективно працювати в онлайн-форматі. Для подолання кадрового дефіциту залучали до роботи педагогів за сумісництвом та студентів старших курсів закладів вищої освіти.
Заклад має певну кількість комп’ютерної техніки. Проте, в умовах дистанційного навчання, кількість техніки не є достатньою, вона потребує модернізації та удосконалення програмного забезпечення.
Безпекова ситуація в країні та місті спричинила плинність контингенту вихованців. З метою її зменшення розробляються гнучкі формати навчання, що дозволяють приєднуватися до занять незалежно від місця перебування, а також використовувати асинхронні методи навчання.
Аналіз стану та результативності роботи закладу свідчить про:
– удосконалення змісту, форм і методів методичної роботи;
– підвищення кваліфікаційного рівня педагогів закладу;
– зростання рівня впровадження інноваційних технологій;
– високий рівень досягнень вихованців гуртків, інших творчих об’єднань.
З огляду на зазначене, актуальними питаннями в новому навчальному році залишаються:
– мотивація педагогів щодо участі у професійних конкурсах різних організаційних рівнів;
– робота щодо підвищення іміджу закладу;
– удосконалення системи впровадження інноваційних технологій.